Please sign in so that we can notify you about a reply
Features
Brand
studio m'
Size
W136mm/ D136mm/ H25mm/
Material Number
material number1詳細
Material Icon
Color Shade Variations
Each piece has individual color shade variations. Affected by glazes and natural firing conditions such as changes in temperature, humidity and other climate elements and also how to receive the fire in the kiln chamber, each piece has own expression. It is really difficult to make the completed ware exactly same in color by firing and glazing even when the same materials are used. 100 pieces show 100 kinds of expressions, as it were.
Color Irregularities
There are color irregularities of applying a glaze or slip, which are different from part to part in a piece of ware. For example, some parts are glazed thinly or thickly depending on the shape of the ware. That leads to part-to-part subtle differences in appearance of the clay in a piece of ware.
Glaze or Slip Drips
The glaze or slip may look like dripping. There is unevenness of a glaze or slip when they are applied to ware by hand. There also appear glaze drips or slip drips, which are caused by the glaze or slip flows during firing.
Pinholes
Pinholes may be seen clearly on the surface. Pottery (earthenware) is mainly made from earth, and green ware contains a lot of air while biscuit firing. While glazed firing, this air inside the biscuit ware becomes air bubbles, which remain and look like small holes on the surface of the glazed part. Those small holes are called pinholes.
Crazing (Chaps)
Crazing (having chaps) may appear clearly on the glazed part. The “direct” crazing means having chaps originally. The “aging” crazing means having chaps over time as you use the tableware item. There is a difference between the shrinkage rate of the glaze and that of the clay, so crazing occurs. Note that those cracks do not come from the damage of tableware items. They might appear just before use, but it is no problem in terms of use. They appear on the surface of pottery (earthenware) and semi-porcelain.
Do Not Microwave
Not Oven Safe
Not Dishwasher Safe
Material
made in
JAPAN
Tags
「おもてなしにも普段の食卓にも」
定番のおかずや和え物などいつもの料理をちょっと丁寧に盛り付けるだけで
華やかできちんととした雰囲気になる。
それでいて土の柔らかさや伸びやかさもある生活に溶け込みやすい器です。
華やかで上品な綾花型
5枚の花びらが合わさった綾花の輪郭は華やかで、
上品で、凛とした美しさがあるように思います。
来客時やちょっと特別な食事やお茶の時間には
その上品な雰囲気がテーブル全体のおもてなし感を盛り上げてくれます。
また、少し高めの高台にすることでより特別感のあるフォルムになりました
手作りした原型
よく見ると、皿の厚みやリムの幅が違ったり、ボコボコと手痕があったりと、
不均一の部分があることに気づくと思います。
土を板状に伸ばし石膏に沿わせて手作りの皿形状を作り上げ、
その形状を原型にして石膏に写し取り生産用の型を作りました。
綾花の凛とした上品さの中に、
手作りの柔らかさが加わりおもてなしにも、普段の食卓にも
どこか温もりをもたらす器です。
三者三様
白、ルリ、黒の3色展開です。
それぞれに色味の雰囲気が大きく変わります。
白は釉が濃い部分は少し青みがかり、清楚さがあります。
また全体に細かい貫入が入り、釉薬の奥深い表情が感じとれます。
※貫入に料理の汁気が入り込み色味が変わっていきます。
使う前に器を浸水させてから使うと貫入の染み込みが軽減します。
少しづつ釉の色味が変化していくと、器を育てるような感覚が芽生えるかもしれません。
ルリは濃いブルーの中に淡い水色の粒子が何層にも重なり宇宙すら感じます。
黒はマットな部分と縁回りを中心にツヤが出たりと窯の焼成環境で変わる繊細な釉薬です。
鉄っぽい表情は料理をカッコよく演出してくれます。
6寸皿は主菜用として基本的なおかずや焼魚などに。
大きすぎないサイズ感は品数が多めの和食の食卓に並べやすいです。
4寸皿はドラ焼きやまんじゅうなどの和菓子や酢の物、和え物、漬物など
取皿としても重宝します。
凛とした上品さと柔らかさのあるジョリ。
おもてなしにも、普段の食卓にも品良く料理を包んでくれる。
揃えておくと心強いシリーズです。
Jolie 4sun plate Image
「おもてなしにも普段の食卓にも」
定番のおかずや和え物などいつもの料理をちょっと丁寧に盛り付けるだけで
華やかできちんととした雰囲気になる。
それでいて土の柔らかさや伸びやかさもある生活に溶け込みやすい器です。
華やかで上品な綾花型
5枚の花びらが合わさった綾花の輪郭は華やかで、
上品で、凛とした美しさがあるように思います。
来客時やちょっと特別な食事やお茶の時間には
その上品な雰囲気がテーブル全体のおもてなし感を盛り上げてくれます。
また、少し高めの高台にすることでより特別感のあるフォルムになりました
手作りした原型
よく見ると、皿の厚みやリムの幅が違ったり、ボコボコと手痕があったりと、
不均一の部分があることに気づくと思います。
土を板状に伸ばし石膏に沿わせて手作りの皿形状を作り上げ、
その形状を原型にして石膏に写し取り生産用の型を作りました。
綾花の凛とした上品さの中に、
手作りの柔らかさが加わりおもてなしにも、普段の食卓にも
どこか温もりをもたらす器です。
白、ルリ、黒、銀彩の4色展開です。
それぞれに色味の雰囲気が大きく変わります。
白は釉が濃い部分は少し青みがかり、清楚さがあります。
また全体に細かい貫入が入り、釉薬の奥深い表情が感じとれます。
※貫入に料理の汁気が入り込み色味が変わっていきます。
使う前に器を浸水させてから使うと貫入の染み込みが軽減します。
少しづつ釉の色味が変化していくと、器を育てるような感覚が芽生えるかもしれません。
ルリは濃いブルーの中に淡い水色の粒子が何層にも重なり宇宙すら感じます。
黒はマットな部分と縁回りを中心にツヤが出たりと窯の焼成環境で変わる繊細な釉薬です。
鉄っぽい表情は料理をカッコよく演出してくれます。
銀彩は特別感を演出します。張り詰めたような輝きの中にも形状からくるたたら作りの柔らかさがあり、
他の噐やテーブルの中でも調和しやすくなっています。
6寸皿は主菜用として基本的なおかずや焼魚などに。
大きすぎないサイズ感は品数が多めの和食の食卓に並べやすいです。
4寸皿はドラ焼きやまんじゅうなどの和菓子や酢の物、和え物、漬物など
取皿としても重宝します。
凛とした上品さと柔らかさのあるジョリ。
おもてなしにも、普段の食卓にも品良く料理を包んでくれる。
揃えておくと心強いシリーズです。
Similar Items